Waarom doet Anna mee met Holland's Got Talent

 

2 jaar geleden, april 2010, had ik, na een zeer heftige periode, eindelijk weer genoeg energie over op een dag om aan lichaamsbeweging te doen. De sportschool leek me mentaal te vermoeiend, dus koos ik ervoor om iets te doen waar ik als kind altijd blij van werd. Buitenspelen. Want daar was ik toch zo goed in geweest? Maar het leek allemaal zo onmogelijk ver weg; me lekker voelen, blij zijn, kunnen genieten van het leven.
In mijn zoektocht naar meer energie, flow en plezier in mijn leven, kwam ik ook een hoepel tegen. In een hoekje op de stijger, hopende dat niemand me zou zien, ben ik begonnen. Langzamerhand kreeg ik weer meer vertrouwen in mezelf, mijn lichaam en het leven. Zo durfde ik steeds verder op de stijger te gaan staan.
Naast dat hoepelen een leuk tijdverdrijf is en gezond voor je lichaam, merkte ik al snel het positieve effect op mijn hoofd. En al snel kwam ik erachter dat vele mentale vaardigheden die ik als Sport- & Bewegingspsychologe mensen leer, automatisch worden geïntegreerd bij het bewegen met een hoepel en mijn deskundige professionele begeleiding. Concepten als concentratie en controle, Focus en Flow, vertrouwen, moed, kracht, energie, balans, rust, het komt er allemaal in terug. Het is niet alleen aandachtstraining, maar ook gedachtetraining. De combinatie tussen mijn inzichten als ervaringsdeskundige en professional, gaven mij het vertrouwen om mijn concept met de buitenwereld te delen. Dit is waar iHOOP ontstond.

 

“Als ik iHOOP echt serieus neem”, vertelde ik mezelf, “dan durf ik aan iedereen in Amsterdam te vertellen wat ik doe”. Dat was nog beste een uitdaging voor me, want probeer maar eens heel serieus te zeggen dat je mensen begeleid door middel van hoepelen, laat staat te vermelden dat je ook gewoon hoepel les geeft. Maar goed, waarom serieus zeggen? Het draait juist om het speelse! De volgende gedachte kwam in mijn hoofd op:  “wat is nou een betere manier om dit aan jezelf te laten zien, dan op de Dam gaan hoepelen?”. Nadat ik dit voor mezelf had bedacht, moest ik het natuurlijk ook waar gaan maken (zo ben ik dan wel weer), hoe spannend ik het ook vond! En zo gezegd, zo gedaan natuurlijk. Voor de 10 euro en de gratis hotdog
die ik ervoor gekregen, hoefde ik het niet te doen. Maar ik ben mijn uitdaging aangegaan en heb hem tot een goed einde gebracht - pffieuww.


En zo begon ik met lesgeven. Als snel kwam ik erachter dat dit tevens de mogelijkheid creëerde om deze unieke vorm van bewegingspsychologie die ik had ontdekt, nog verder uit te onderzoeken en uit te werken. Sinds die tijd is er niet alleen veel veranderd in mijn manier van les geven, maar ook mijn vertrouwen in de kracht van iHOOP is geskyrocket.  Het belang van een speelse, zeer toepasbare en efficiënte manier om meer energie, flow en plezier in je dagelijkse leven te hebben blijkt, zeker in deze tijden, meer dan essentieel. Niet alleen voor mij, maar voor iedereen: jong en oud, man en vrouw, druk of niet druk. Deze lichte en luchtige manier van Mindfulness training zorgt ervoor dat iedereen zich beter voelt. Zelf mensen die je zien hoepelen of alleen je hoepel zien worden er bij van. Zo zorgt het ook nog eens voor een speelse manier van mensen verbinden. 

Nu 2 jaar later, neem ik jullie graag mee in dit verhaal. Mijn performance vertelt het verhaal van hoe de twee kanten van het leven aan me hebben getrokken en hoe het bij elkaar brengen van deze twee uitersten me sterker hebben gemaakt. Ik hoop op deze manier mensen te inspireren om moed en vertrouwen te houden om het leven aan te blijven gaan, wat er ook op je pad komt. En een ieder uit te nodigen om licht en luchtig te leven, en wie weet zelfs meer te spelen J.

 

Kijk hier voor het filmpje van de performance:

Stuur deze email vooral door aan iedereen die het leuk kan vinden om dit goeie nieuws te horen.
Hoe meer mensen het zien, hoe beter natuurlijk J

Speelse groet,

Anna